Serenity 550

Mały katamaran jako uniwersalna platforma pływająca do budowy łodzi o różnych funkcjach.

Skąd ten pomysł

  • Definiując główne założenia projektowe byliśmy świadomi jak trudno jest wejść na rynek z nowym produktem.
  • Potrzebowaliśmy projektu wielowariantowego, który łatwo można dostosować do różnych potrzeb potencjalnych klientów.
  • Projekt taki nie powinien być kosztowny przy budowie prototypu.

U nas nie ma problemu z pomysłami na nowe rzeczy.

Powstała idea, żeby zaprojektować łódź dwu-kadłubową z identycznymi pływakami, połączonymi prostym, otwartym pokładem.

Katamaran Serenity 550

uniwersalna platforma pływająca

Długość 5.5m, szerokość 2.5m, wysokość 1.05m

  • Pokład to konstrukcja przekładkowa o grubości ok.30mm.
  • Pływaki są podzielone grodziami na cztery wodoszczelne przedziały.
  • Do każdego z nich przewidziano właz inspekcyjny o śr. 20cm.
  • Pokład jest mocowany z pływakami za pomocą aluminiowego profilu zamkniętego o przekroju prostokątnym
Pływak zaprojektowaliśmy z pełnotliwym dziobem żeby w sposób bezpieczny korzystać z całej jego długości bez zbytniego przegłębienia na dziób.
Platforma Serenity 550 w warsztacie

Pokład pierwszego prototypu wyglądał inaczej

Drewniany, prosty, łatwy w obróbce - tymczasowy

Tym prototypem przetestowaliśmy odpowiedź łodzi na przechyły i przegłębienia.

Testy wypadły pozytywnie. Łódź okazała się bardzo bezpieczna.

Pokładu już dawno nie ma.

Niezależnie od wersji łodzi potrzebna jest kolumna napędowa, która przekazuje obroty do śruby napędowej.

Nasza kolumna obraca się 350st w obie strony, czyli działa również jako ster.

Nie zmieniając kierunku obrotów śruby napędowej można płynąć do przodu lub do tyłu. Oczywiście kierunek obrotów także można zmieniać.

Uważamy, że używanie dużych, głośnych silników spalinowych na małych akwenach psuje wielu ludziom wypoczynek.

Dlatego przy definiowaniu założeń poszliśmy w stronę rozwiązań elektrycznych.

Nie przeszkadza to jednak w wykorzystaniu tej platformy także do projektów z silnikami spalinowymi. Wszystko zależy od potrzeb.

Dotychczas zbudowaliśmy dwie wersje z wykorzystaniem platformy Serenity 550.

Serenity 550 Electric

Wersja w pełni elektryczna

Dane techniczne:

  • Długość: 5.50m
  • Szerokość: 2.50m
  • Wysokość do pokładu: 1.05m
  • Wysokość max: 3.00m
  • Min. zanurzenie pływaków: ok. 0.3m
  • Max. zanurzenie pływaków: ok. 0.65m
  • Pędnik w pozycji roboczej schodzi ok. 15cm poniżej linii bazowej pływaków co trzeba uwzględnić przy zanurzeniu rufy.
  • Pędnik: 16″x14″, 2-skrzydłowa, napędzana przez kolumnę typu L (podnoszona ręcznie i obracająca się 350 st.)
  • Szybkość max. przy max. zanurzeniu to ok. 5.5kn (ok. 11km/h)
  • Kierownica: 28cm. Nad kierownicą znajduje sie wskaźnik położenia śruby napędowej.
  • Panel sterowniczy (także prototyp) zawiera: stacyjkę z awaryjnym zatrzymaniem, przełącznik 3 trybów mocy i małą manetkę do zmiany obrotów (a właściwie zmiany zapotrzebowanego momentu obrotowego).

Cena wyliczona na podstawie kosztów budowy prototypu to 147000 zł netto.

Nie było łatwo - zwłaszcza z napędem.

Trudno jest znaleźć odpowiedni silnik elektryczny z odpowiednią mocą i obrotami, trudno jest znaleźć odpowiedni, lekki pędnik no i najgorsza jest bateria.

Wydaje się, że temat baterii jest już na rynku bardzo rozwinięty. Jednak kiedy dochodzi do uzgadniania szczegółów, a następnie dostaję się oferty cenowe to okazuje się, że trzeba samemu wejść w temat głębiej.
No i weszliśmy. Sami zmontowaliśmy odpowiednią baterię.

Dane techniczne:

  • Napęd składa się z 3-fazowego silnika elektrycznego sterowanego falownikiem – 2.3kW, 1500 obrotów max.
  • Bateria typu LiFePO4 o masie 160kg – 51.2V, 300Ah. Zakładając użycie 80% pojemności można pływać ponad 5godz z max szybkością przy pełnym zanurzeniu.
  • Na pokładzie znajduje się ładowarka o mocy max 4kW zasilana z gniazdka standardowego 230V. Żeby osiągnąć pełna moc ładowarki potrzebny jest prąd 30A.

Do tej wersji zamówiliśmy projekt śruby napędowej, aby uzyskać jak najwyższą sprawność napędową.

Okazało się, że najlepsze parametry zapewni śruba 2-skrzydłowa o średnicy 420mm i skoku ok. 300mm przy 600 obr/min.

Projekt jest przygotowany do wykorzystanie technologii druku 3D.

Serenity 550 Fitness

Wersja napędzana mięśniami z wspomaganiem elektrycznym

Propozycja dla miłosników aktywnego wypoczynku

Dane techniczne:

  • Długość: 5.50m
  • Szerokość: 2.50m
  • Wysokość do pokładu: 1.05m
  • Wysokość max: 3.00m
  • Min. zanurzenie pływaków: ok. 0.3m
  • Max. zanurzenie pływaków: ok. 0.6m
  • Pędnik w pozycji roboczej schodzi ok. 15cm poniżej linii bazowej pływaków co trzeba uwzględnić przy zanurzeniu rufy.
  • Pędnik: 16″x14″, 2-skrzydłowa, napędzana przez kolumnę typu L (podnoszona ręcznie i obracająca się 350 st.)
  • Szybkość max. przy max. zanurzeniu to ok. 5.5kn (ok. 11km/h)
  • Kierownica: 28cm. Nad kierownicą znajduje się wskaźnik położenia śruby napędowej.
  • Stacje do pedałowania nogami, nogami i rękami oraz wiosłowania.
  • Gałkowe przełączniki przełożeń są zamontowane przy siedzeniach.

Cena wyliczona na podstawie kosztów budowy prototypu to 137000 zł netto.

Konfiguracja pokładu - ilość i typ stacji - zależy wyłącznie od wyobraźni i potrzeb Klienta.

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania nie czekaj – pisz do nas.